قصه همون دلی که........

شاعرانه عاشقانه اجتماعی درهم

قصه همون دلی که........

شاعرانه عاشقانه اجتماعی درهم

من شاعرم، چه طوری خودسانسوری کنم؟

من؟! حرف مفت؟! کی زده ام؟! «زد» چه صیغه ایست؟ 


من هیچ وقت حرف بدی …  «بد» چه صیغه ایست ؟
 


شاید درست و راست نفهمد چه صیغه ایست 



یعنی به باب میــل شــما زندگی کنم ؟ 


آن هم به زور باید،«باید» چه صیغه ایست؟ 



این زندگی به «قد» خودش ظلم می کند
 

آنقدر که نفهمیدم «قد»چه صیغه ایست! 



بعد از چقدر عمر من عاشق شدم ــ همین ــ 
 

«هی بچه جان هنوزنباید!» چه صیغه ایست؟
 


من را چقدر سکه ی یک پول می کنــید؟ 


ازجیب من «گرفتن درصد» چه صیغه ایست؟
 


وقتی به هر دری که زدم، فقر بود با، 


نان خدا ـ ریال،«درآمد»چه صیغه ایست؟ 



حالا که بعد این همه سگ دو زدن،به سنگ ــ 


برخورده ام، «شروع مجدد» چه صیغه ایست؟ 



هی وعده،«وعده ی سر خرمن»؛چه خرمنی!؟ 


هی قولهای شاید،«شاید»چه صیغه ایست؟ 



آقـــای جامـــعه ! به چی ام گیــر داده ای؟ 


«از لحن من خوش ات نمی آید» چه صیغه ایست 

؟

من شاعرم، چه طوری خودسانسوری کنم؟
 

«ایهام پشت شعر نباشد!»چه صیغه ایست؟! 



آقــای جامـــعه! تـو که بیـــزار شاعــری، 


تقدیر «شاعران مقید» چه صیغه ایست؟

****
اســم مـرا به گـند کشـیدید، من تلا ــ 


ــ فی …نه، ولش کنید!«محمد»چه صیغه ایست؟ 



محکوم «زنده بودنم»،این «فعل» مرده را 


لطفاْ یکی برام بگوید چه صیغه ایست! 

 

 محمدعلی پورشیخ علی


آدم همین که پا به دل «جامــعه» گذاشت، 
نظرات 9 + ارسال نظر
مهسا ملکی پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:46 ب.ظ http://www.jabe.ir

دوست عزیز سلام
وبلاگ جالب و مفیدی داری.
اگر برای وبلاگت عکس خواستی می تونی به جعبه سر بزنی. هر روز بیش از 500 عکس جدید توسط اعضا و مدیران به سایت جعبه اضافه می شه.
برای حمایت از جعبه لینک ما را در وبلاگ خود قرار بده ما نیز لینک شما را در قسمت حامیان قرار خواهیم داد. همچنین با عضویت در جعبه میتونی عکس های وبلاگت را به صورت رایگان آپلود کنی. به زودی جعبعه امکانات بیشتری را در اختیار کاربران وبلاگ نویس قرار خواهد داد.

جعبه حامی وبلاگ نویسان

موفق و سربلند باشید

محمد قره باغی دوشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 06:49 ب.ظ http://www.nasleman.blogfa.com

سلام.خسته نباشید.امیدوارم تعطیلات میان ترم خوش بگذره.با یک غزل مثنوی به روزم و منتظر شما.

متین چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:26 ق.ظ http://crazzyDevil.blogfa.com

سلام.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
خوبی..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

محمد پورعسکری پنج‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:26 ب.ظ http://rabour.mihanblog.com

سلام همشهری.وبلاگ جدیدی جهت معرفی شهرمان راه اندازی کردم .شما را لینک کردم خواهشا تبادل کنید. در ضمن به کمک شما نیاز دارم در صورت موافقت برام نظر بگذارید

امیدرضا پنج‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:34 ب.ظ http://WWW.TABARAN88.BLOGFA.COM

سلام
زیبا بود و سبز
به من هم سری بزن با چند رباعی منتظرت هستم

acedriver جمعه 30 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:46 ق.ظ http://www.pentagoonmusic.blogfa.com

سلام
ترانه های زیباتونو خوندم غم ترانه ها تونو خیلی دوست دارم داریم رو یه ملودی غمگین کار می کنیم دنباله یه ترانه غمگین واسش می گردیم اگه ممکنه یکی از ترانه هاتونو که متانسب به انتخاب خودتون واسم بفرستین
http://www.pentagoonmusic.blogfa.com

ابراهیم پارسایی جمعه 30 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:24 ق.ظ http://www.raabor.blogfa.com

سلام و خسته نباشید
به وبلاگ رابر هم سر بزنید.
www.raabor.blogfa.com
با تشکر

متین یکشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:23 ب.ظ http://crazzydevil.blogfa.com

سلام
خوبی
دیگه هیچی نمیتونه دلداریم بده حتی لالایی های مادرم...............

من شکسته شدم مثل یه .............................

دیگه حرفم نمیاد.........

به امید روزی که هیچ کسی اینقدر......................بی خیال اگه احساسات میتونست کاری بکنه میکرد.......


بای بای

توتیا پنج‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:16 ق.ظ

دوست دارم خدا هر چی آدم نامرد از رو زمین برداره

من هم دوست دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد