شاعری که سفره آرایی خود را با «صلوات» به اشتراک می گذارد

 

به گزارش آسوبان، فائزه دارابی، شاعر و وبلاگ نویس لرستانی است. وی، عضو انجمن ادبی مهرداد اوستا، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد،  مربی کلاس‌های هنری سفره‌آرایی و تزیین ژله و عضو انجمن قلم ایران، شعبه‌ی لرستان می باشد.

فائزه دارابی در جشنواره های مختلف شعر و وبلاگ نویسی حائز مقام های کشوری، منطقه ای و استانی مختلفی شده که از بین آن ها می توان به برگزیده نهمین جشنواره بین‌المللی وبلاگ نویسی رضوی، مقام اول کنگره سراسری شعر پنجره، مقام دوم و دریافت تندیس کنگره سراسری شعر الغدیر، مقام دوم و دریافت تندیس پنجمین همایش سراسری شعر جلوه‌های آفرینش، مقام دوم کنگره سراسری شعر پاسدار،  مقام دوم کنگره سراسری طلوع خرداد در بخش خاطره‌نویسی، برگزیده‌ی سومین همایش کشوری شعر هفتاد و دو خط اشک، برگزیده‌ی کنگره شعر منطقه‌ای شاعران غرب کشور بصائر اشاره کرد.

سفره آرایی، فائزه دارابی

سیب زمینی آب پز به شکل گل

فائزه دارابی در کنار شعر و وبلاگ نویسی، در فضای شبکه های اجتماعی به آموزش هنر سفره آرایی و تزیین ژله مشغول بوده و هنرهای خود را با ذکر یک «صلوات» به اشتراک می گذارد.

هنر سفره آرایی و تزیین ژله ی وی در شبکه های اجتماعی با استقبال گسترده ی مخاطبان روبرو شده است.

سفره آرایی، فائزه دارابی

صابون های تکنفره

این شاعر برگزیده ی کشوری در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: گمان من این است اگر کسانی که منتقد ادبی هستند؛ بیشتر مشوق باشند تا منتقد، شاعران مستعدتری خواهیم داشت. بارها شاهد این بوده‌ام افرادی که درک درستی از شعر ندارند؛ دیگران را با نقدهایشان گمراه کرده‌اند.

فائزه دارابی با بیان اینکه به اشعار آئینی ارادت خاصی دارم؛  اما سرودن این شعرها برایم کار دشواری است؛ اظهار کرد: در این گونه شعرها باید خط قرمزها و جوانب اعتدال را رعایت کرد؛ زیرا اغراق بیش از حد، امکان سرمشق‌گیری را برای افراد عادی منتفی خواهد کرد.

سفره آرایی، فائزه دارابی

حکاکی هندوانه

وی ضمن اشاره به اینکه سعی می‌کنم در محافل ادبی حضور داشته باشم؛ اما رفت و آمد بین شهرها و شرکت در همایش‌ها برایم دشوار است و به همین دلیل کم‌کار تر شده‌ام؛ خاطرنشان کرد: در حال حاضر مربی کلاس‌های سفره‌آرایی و تزیین ژله هستم و کار حکاکی صابون را نیز انجام می‌دهم.

این وبلاگ نویس برگزیده ی کشوری با بیان اینکه وقتی می توانم یک میوه را به شکل خاصی حکاکی کنم؛ برایم شگفت‌انگیز است؛ بیان داشت: طرحی که در نهایت بدست می‌آید؛ خستگی حین کار را از بین خواهد برد.

سفره آرایی، فائزه دارابی

گلدانی از گل های صابون

فائزه دارابی، برجسته سازی نقاط قوت هنرجویانش را یک ویژگی در آموزش هایش دانست و اظهار کرد: معتقد هستم؛ آن ها بیش از هر چیزی به این نیاز دارند که بدانند موفق خواهند شد، به همین دلیل کوچک ترین پیشرفت آن ها را تحسین می‌کنم و به آنها تأکید می‌کنم از اسراف بپرهیزند؛ چون خداوند اسراف را دوست ندارد.

سفره آرایی، فائزه دارابی

گل های ساخته شده از شلغم

وی در مورد ارائه ی هنر سفره آرایی خود در شبکه های اجتماعی گفت: به پیشنهاد دوستانم در تلگرام کانالی برای ارائه‌ی نمونه کارهایم راه‌اندازی کردم، پس از مدتی که با سؤالات آنها در خصوص برخی تصاویر مواجه شدم؛ تصمیم گرفتم آموزش بعضی از آن ها را برایشان بنویسم. بعضی از این تصاویر و آموزش‌ها بارها و بارها در گروه‌ها و بین افراد کپی می‌شد و این جرقه‌ای بود برای مزین کردن این آموزش‌ها به ذکر صلوات.

سفره آرایی، فائزه دارابی

حکاکی خربزه مشهدی به شکل ظرف

این شاعر برگزیده ی کشوری با بیان اینکه یک صلوات برای کسی که متن را می‌خواند؛ زمانبر بنظر نمی‌رسد؛ پس این کار را انجام می‌دهد؛ افزود: حالا فکر کنید روزانه چند بار این ذکر تکرار خواهد شد...

فائزه دارابی تصریح کرد: اگر باور داشته باشیم صفحات مجازی‌مان پس از مرگ ما هم باقی خواهند ماند، سعی خواهیم کرد از سخنان بیهوده در این شبکه‌ها کناره بگیریم. ممکن است بعضی حرف‌هایمان زندگی کسی را تغییر دهد؛ پس بیایید تلاش کنیم این تغییر مثبت باشد...

سفره آرایی، فائزه دارابی

ژله‌ی تلفیقی رزت سیب و تزریقی

راستی!

اگر این مطلب برایتان مفید واقع شد، لطفاً یک صلوات بفرستید...!

Telegram.me/Design2015

www.carving.blogfa.com

www.FaezeDarabi.blogfa.com

 انتهای پیام/

سلام

دوستان خوبم از این پس می‌توانند آثار و نمونه کارهای من را با حدود دویست تصویر با موضوعات مختلف در وبلاگ زیر مشاهده کنند...

Www.carving.blogfa.com